NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it.

I understand

Latest Forum Posts

Community Statistics

• Total Users: 238
  • Latest Member: Broune
  • Total Posts: 291
  • Total Topics: 139
  • Total Sections: 2
  • Total Categories: 9
  • Today Open: 0
  • Yesterday Open: 0
  • Today Answer: 0
  • Yesterday Answer: 0
Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: CloneApp - French Language file

CloneApp - French Language file 2 years 1 month ago #813

• Sputnik55
  • Sputnik55's Avatar
  • Junior Boarder
  • Thank you received: 2
Hi Belim !

Here is the french language file that I have promised to you.

It hasn't been easy to do because there are a lot of constraints. One of these constraints is that the french language is almost always longer than the english one and the visual design of CloneApp must surely have been built on this english language : that means that at some places, where the space allowed for the text is narrow, it forces the translator to take a great care about the word(s) he will use to translate a specific idea.

There are also many places where I didn't made a word to word translation. The important thing here is to bring a description which is the nearest possible to what a thing really is or to what it seems to oneself that this thing is...

I have done the best I can to provide to the french community a french translation of your software and this has requested a lot of time from my part : once I had finished the translation I have passed again over the work a couple of times, each time modifying many things, until it appeared acceptable to my own eyes.

If you think that some specific translated items are not adequate, you may change these if you wish and supply a new file for download to the users but keep my original file always available for the download.

I will maybe bring some changes to my translation in the future if I find some better options and in this eventuality I will supply a new file for the download to the users.

Thank you very much,
Sputnik

P.S. : I will now make an address to my french speaking friends...

Bonjour à tous les francophones !

Je suis moi-même un francophone du Québec (Montréal) et lorsque j'ai découvert CloneApp il y a quelques mois, j'ai tout de suite compris la très grande utilité de ce logiciel.

En effet, il n'est pas suffisant de seulement faire une sauvegarde sous forme d'image de son système d'exploitation, il faut également faire une sauvegarde de plusieurs autres éléments qui peuvent avoir été changés depuis que la dernière image du système a été produite.

Entre autres choses, les changements que nous apportons à la configuration de nos logiciels après qu'une sauvegarde sous forme d'image a été produite ne sont pas inclus dans cette image. Si tout va bien, ces changements seront inclus dans la prochaine image que nous ferons de notre système, mais si un problème survient qui nous oblige à restaurer une ancienne image, nous devrons trouver un moyen de sauvegarder certains des changements qui ont été apportés depuis cette ancienne image.

C'est ici qu'intervient CloneApp : il vous permettra de sauvegarder ces changements ponctuels particuliers et de les restaurer dans votre système après que vous aurez restauré une ancienne image non corrompue de celui-ci. La grande force de CloneApp c'est qu'il ne fait pas seulement la sauvegarde de fichiers et de dossiers déterminés, mais il peut également faire la sauvegarde de clés de registre particulières, ce qu'il est le seul à être capable de faire à ma connaissance actuelle.

CloneApp m'est d'une très grande utilité car auparavant ce que CloneApp fait je le faisais en me servant d'une méthode que j'avais développée mais qui m'avais pris du temps à élaborer et qui requérait davantage de temps à mettre en oeuvre. Avec CloneApp tout cela se fait maintenant avec beaucoup plus d'efficacité et de rapidité.

Depuis des années je profite, comme la plupart d'entre nous, de beaucoup de logiciels gratuits mis en disponibilité par des gens qui se dévouent sans exiger quelque compensation que ce soit. Il m'est advenu que lorsque j'ai découvert CloneApp je me suis senti le besoin d'apporter ma collaboration à un tel projet, question de rendre, d'une autre façon, ce que je reçois gratuitement depuis des années.

J'ai donc collaboré en rédigeant de nombreux commentaires (en anglais) qui visaient à apporter quelques éclaircissements aux utilisateurs sur la façon dont cette application fonctionne et des informations utiles, connexes à l'utilisation de ce petit bijou.

Ma collaboration d'aujourd'hui consiste en la production d'un fichier contenant une version française de CloneApp. Cette traduction m'a demandé beaucoup de temps et d'efforts afin que l'utilisation de CloneApp soit facilitée au maximum pour les personnes d'expression française.

Je n'affirme aucunement que cette traduction soit la meilleure possible, je dis seulement que c'est, présentement, la meilleure traduction à laquelle je sois parvenu.

Si certains éléments de cette traduction ne vous conviennent pas, vous avez la possibilité d'ouvrir le fichier fourni et d'aller modifier l'item qui ne vous satisfait pas. Dans une telle éventualité, j'aimerais que vous me fassiez connaître ces éléments que vous jugerez inadéquats afin que je puisse évaluer si je dois faire le changement dans le fichier que je rends disponible pour le téléchargement.

REMARQUE IMPORTANTE : pour pouvoir faire afficher l'interface en français vous devez aller porter une copie de ce fichier dans le dossier "Data" de CloneApp.

En espérant que cette traduction vous soit d'un secours véritable et vous incite à faire connaître davantage ce logiciel auprès de la communauté francophone, je vous salue tous.

Spoutnik
Attachments:
Last Edit: 2 years 1 month ago by Sputnik55.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Belim

CloneApp - French Language file 2 years 1 month ago #814

• Belim
  • Belim's Avatar
  • Administrator
  • You can win, you can lose. But you gotta choose.
  • Thank you received: 14
Hi Sputnik,

thank you very much for this important translation :)
I hope that now CloneApp will find even more friends in the French room.

Best regards from Germany
Belim

CloneApp - French Language file 2 years 1 month ago #815

• Sputnik55
  • Sputnik55's Avatar
  • Junior Boarder
Hi Belim !

Thank you for your thanks !

I see that there is a new version (v 1.10.561) and that this one needs an updated French Language File. This new file is downloadable from the supplied link at the bottom of this actual comment.

I would like to point out some things here :

1- You have not yet responded to two new comments I have made in the "CloneApp - German Language file" Topic and an answer to these would be much appreciated.

2- In the new CloneApp's version, you have brought some changes to the "Localization" item about which I have some comments :

A - This item was formerly in the "Options" tab and now you have sent it to the "Get Started" tab. Personally I would have kept this item in the "Options" tab, which is the place this kind of thing is usually put. But finally, the final decision is up to you.

B - Wherever you put this "Localization" item, in the "Options" or in the "Get Started" tab, you should coordinate it with its definition in the language file : actually the "Localization" item appears in the "Get Started" tab but its definition appears in the "Options tab" section of the Language File.

C - When we import a language file with the "Import Localization" command, what is actually done is a CUT and Paste of the concerned file instead of a COPY and Paste. This last option is preferable to the first one because as it is now, you will suppress your original file from the location where it was and that is certainly not a good thing.

D - Actually you just leave accessible one of the two options of this "Localization" item : "Import Localization" or "Remove Localization". I think that you should leave these two options always accessible at the same time. Suppose that someone want to install a language which is not the english one, let's say the french one. From this french language interface, if he would want to install another language, let's say the german one, he would have to revert back first to the english language before installing the german language and that it not the fastest way of proceeding. I know that this case would be rare but it's still possible.

E - Actually, if you click on the "Import Localization" command, the new language will appear instantly. If you click on the "Remove Localization" command, you will be obliged to restart CloneApp to make the english interface appear correctly. Could you make in sort that the english language appears instantly when we click on the "Remove Localization" command ?

F - Actually the two commands related to the "Localization" item are "Import Localization" and "Remove Localization". I think that these should be "Import Localization" and "Standard Localization (English)".

Thank you very much for all your work Belim !

Sputnik

CloneApp est passé à la version (v 1.10.561).

Vous trouverez ci-bas le lien permettant de télécharger le fichier de traduction relatif à cette nouvelle version.

Spoutnik
Attachments:
Last Edit: 2 years 1 month ago by Sputnik55.

CloneApp - French Language file 2 years 4 days ago #837

• Sputnik55
  • Sputnik55's Avatar
  • Junior Boarder
Bonjour à tous !

Vous trouverez en pièce jointe la nouvelle traduction française pour la version (v 1.12.633) de CloneApp.

Ceux qui comprennent assez bien l'anglais sauront que la traduction que je fais de ce logiciel n'est pas du mot à mot, mais plutôt une traduction qui cherche à exprimer le plus exactement possible ce que chaque item désigne vraiment.

Comprenez-bien que je chercherai toujours à produire une traduction qui soit la plus concise possible, mais aussi que les mots français sont généralement plus longs que les mots anglais. Cela crée parfois des problèmes car l'espace graphique prévu pour un item va souvent être planifié en fonction de la langue anglaise. Je dois également essayer de tenir compte des standards qui existent déjà dans l'écriture française de certains items.

Soyez certains que je ne considère nullement que tous les items de ma traduction soient parfaits : si je devais trouver une meilleure traduction pour un item donné, peu importe la raison, je l'incorporerai dans la traduction d'une nouvelle version de CloneApp.

Spoutnik
Attachments:
Last Edit: 2 years 4 days ago by Sputnik55.

CloneApp - French Language file 1 year 10 months ago #867

• Sputnik55
  • Sputnik55's Avatar
  • Junior Boarder
Bonjour à tous !

Vous trouverez en pièce jointe la nouvelle traduction française pour la version (v 1.14.684) de CloneApp.
Attachments:
Last Edit: 1 year 10 months ago by Sputnik55.

CloneApp - French Language file 5 months 5 days ago #965

• Sputnik55
  • Sputnik55's Avatar
  • Junior Boarder
Bonjour à tous !

Vous trouverez en pièce jointe la nouvelle traduction française pour la version (v 1.19.790) de CloneApp.

File Attachment:

File Name: cloneapp.l...e_fr.lng
File Size:6 KB
Last Edit: 5 months 5 days ago by Sputnik55.
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.124 seconds
Top 5 Visitors:
United States flag 38%Unit... (494)
Russia flag 14%Russ... (184)
Europe flag 8%Euro... (109)
United Kingdom flag 7%Unit... (89)
Japan flag 3%Japan (45)
1287 visits from 61 countries

Statistics

The Mirinsoft Download Section contains currently 137 Resources. To date, these have been downloaded 1472673 times.
Protected by Spam Fighter